a

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید

اینستاگرام

واتساپ

ایتا

روبیکا

[bold_timeline_item_button title=”Expand” style=”” shape=”” color=”” size=”inline” url=”#” el_class=”bold_timeline_group_button”]

9:00 - 18:00

موسسه حقوقی حق پویان کیمیا پیشگام

021-66004749

اگر عادلانه نیست ما کنار شما هستیم

جستجو
منو
 

ثبت برند و ابطال علامت تجاری

موسسه حقوقی کیمیا پیشگام > ثبت برند و ابطال علامت تجاری

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام شروع یک کسب‌وکار باید انجام دهیم ثبت برند است. انجام این کار ممکن است برای کسانی که اولین بار آن را انجام می‌دهند کمی پیچیده و سخت باشد‌. عملکرد درست و روند طی کردن صحیح مراحل آن برای هر صاحب برندی اهمیت بسزایی دارد. ازاین‌رو بر آن شدیم تا در این مطلب مراحل اصلی ثبت برند و لوگو را برای متقاضیان به‌تفصیل شرح دهیم تا بسیاری از سؤالات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

آیا به کمک حقوقی یا مشاوره نیاز دارید؟ اکنون با ما تماس بگیرید.

مراحل انجام کار

سوالات متداول

برای ثبت برند چه مراحلی را باید پیمود ؟
برای این کار باید وارد سایت مرکز مالکیت معنوی شد و صفحه ثبت اظهارنامه را باز کرد. سپس فرم ثبت علامت تجاری را تکمیل کرد و مدارکی که خواسته‌شده را ارائه داد. علاوه بر مدارکی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی باید نمونه‌ای از لوگو را هم در این سایت آپلود کرد.
آیا امکان ثبت برند از داخل ایران در خارج از کشور هست ؟
بله ، از طریق ثبت برند بین المللی این امر امکان پذیر می باشد.
آیا هزینه های ثبت برند و لوگو ثابت است ؟
خیر، هر سال با توجه به شرایط مختلف این هزینه افزوده می شود.

اطلاعات تکمیلی

تنظیم اظهارنامه برند به چه صورت است؟

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که نیاز دارید برند خود را ثبت کنید و یکی از مهم‌ترین کارها برای کسب‌وکار خود را عملی کنید، باید بدانید که ثبت برند مراحل خاصی دارد. انجام مرحله‌به‌مرحله آن بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود تا کار شما به‌درستی پیش رود. درواقع جا افتادن هرکدام از مراحل ممکن است در روند کار شما خلل ایجاد کند.

ثبت برند با تسلیم اظهارنامه انجام می‌شود‌. این متن باید دو نسخه نوشته شود و سپس توسط متقاضی یا نماینده او امضا شده و به ثبت برسد. برای این کار باید وارد سایت مرکز مالکیت معنوی شد و صفحه ثبت اظهارنامه را باز کرد. سپس فرم ثبت علامت تجاری را تکمیل کرد و مدارکی که خواسته شده را ارائه داد. علاوه بر مدارکی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی باید نمونه‌ای از لوگو را هم در این سایت آپلود کرد.

بعد از اینکه مراحل انجام شد یک فرم تکمیل شده نمایش داده می‌شود که باید آن را پرینت گرفت و به دفتر ثبت‌اسناد رسمی برد‌. سپس این اظهارنامه در نوبت بررسی قرار می‌گیرد و بعد از اینکه تقاضای شما بدون مشکل شناخته شد، علامت تجاری به نام شما ثبت می‌شود.

هزینه ثبت برند و لوگو چقدر است؟

بعد از اینکه درباره مراحل ثبت برند و اظهارنامه اطلاعات لازم را به دست آوردیم، مهم‌ترین سؤال پیش‌آمده در این زمینه هزینه ثبت برند و لوگو است. درواقع نمی‌توان به‌صورت دقیق بیان کرد که هزینه چقدر می‌شود، اما می‌توان گفت که هزینه ثبت برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است‌. همچنین اقلام هزینه بسیاری مانند حق ثبت اظهارنامه علامت به‌ازای یک طبقه، حق ثبت تمدید دوره، حق ثبت انتقال قرارداد و غیره وجود دارد که هرکدام برای شخص حقیقی و حقوقی یک هزینه را در بر دارد.

البته باید به این هزینه‌ها مشاوره را نیز لحاظ کرد. گاهی اوقات مشاوره در اول فرایند به‌صورت رایگان انجام خواهد شد اما ممکن است در هنگام انجام کار برای متقاضی مشکلی پیش آید. در این هنگام نیاز به مشاوره تخصصی داشته و ممکن است بر هزینه‌ها افزوده شود. همچنین ممکن است یک شرکت برای ثبت وکیل بگیرد که در این صورت هزینه وکیل نیز برای این کار باید پرداخت شود.

این موضوع را در نظر داشته باشید که هزینه‌ها در هرسال ممکن است متفاوت باشند و شما باید برای هرسال این موارد را از کارشناسان مربوطه سؤال کنید.

درزمینهٔ ثبت کردن برند و لوگو و دیگر موارد مربوط به این موضوع، مؤسسات حقوقی بسیاری فعالیت می‌کنند که یکی از بهترین‌ها مؤسسه حقوقی کیمیا پیشگام است. این موسسه تمامی مراحل ثبت برند را برای شما انجام می‌دهد و اگر شما به‌عنوان یک شرکت و شخص حقوقی فعالیت دارید این مؤسسه تمامی این موارد را برای شما لحاظ می‌کند. اگر به هر دلیل نیاز به وکیل برای این کار پیدا کردید کار ثبت را به بهترین شکل انجام خواهد داد.

کارشناسان این مؤسسه می‌توانند تمامی اطلاعات تکمیلی در مورد این موضوع را با شما در میان بگذارند و بهترین شکل شما را یاری کنند.

نتیجه‌گیری

ثبت برند و علامت تجاری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای یک کسب‌وکار یا شرکت باید انجام شود. این فرایند مراحلی دارد که باید به ترتیب طی شده و مدارک آن نیز باید کامل تهیه شود. به همین دلیل تمامی مراحل و مدارک در این متن بیان شد ‌و درباره هزینه‌های مربوطه نیز اطلاعات داده شد. امید است بامطالعه این متن بتوانید این کار مهم را به‌راحتی برای برند خود انجام دهید.