a

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید

اینستاگرام

واتساپ

ایتا

روبیکا

[bold_timeline_item_button title=”Expand” style=”” shape=”” color=”” size=”inline” url=”#” el_class=”bold_timeline_group_button”]

9:00 - 18:00

موسسه حقوقی حق پویان کیمیا پیشگام

021-66004749

اگر عادلانه نیست ما کنار شما هستیم

جستجو
منو
 

ثبت برند بین المللی و علامت تجاری

موسسه حقوقی کیمیا پیشگام > ثبت برند بین المللی و علامت تجاری

در زمان‌های گذشته افراد تجاری جهت ثبت برند خودشان در ابعاد بین المللی موظف بودند تا مراحل ثبت برند را در هر کشور خارجی به‌صورت جداگانه طی کنند. زمان‌بر بودن انجام این کار در کنار هزینه‌های جانبی بسیار زیاد، ازجمله معایبی بود که چنین فرایندی به همراه داشت. ازاین‌رو بسیاری از کشورهای جهان دست در دست یکدیگر داده و کنوانسیونی را برای ثبت برند بین الملل ایجاد کردند.  

ثبت برند مادرید به بازرگانان و سرمایه‌گذاران اجازه ثبت برند در کشورهای عضو کنوانسیون را داده و مسیر انجام این کار را کوتاه‌تر کرده است. ما در ادامه به‌صورت کامل در خصوص ثبت مادرید، مراحل و نحوه انجام آن بیشتر صحبت خواهیم کرد

آیا به کمک حقوقی یا مشاوره نیاز دارید؟ اکنون با ما تماس بگیرید.

مراحل انجام کار

سوالات متداول

ثبت برند مادرید چیست ؟
منظور از ثبت برند مادرید همان ثبت برند بین المللی است که به فرایند ثبت نام تجاری در کشورهای خارجی اطلاق می شود.
آیبا امکان ثبت برند های ایرانی بصورت بین المللی وجود دارد ؟
از آن جایی که کشور ایران یکی از عضوهای کنوانسیون مادرید است، می توانید برندهای تجاری ایرانی خود را به صورت بین المللی ثبت کنید.
چه مدارکی برای ثبت برند بین المللی لازم است ؟
اصل و کپی کارت شناسایی مدیران و دارندگان امضا، آگهی ثبت رسمی شرکت در روزنامه‌های رمس، اصل اظهارنامه یا گواهی ثبت‌نام تجاری لاتین در ایران، برگه پرداخت هزینه‌ها به همراه امضا، معرفی‌نامه‌ای که بر روی برگه‌ای که سربرگ علامت تجاری شما به همراه اسامی کشورهایی که قصد ثبت برند در آن را دارید از جمله مدارکی است که برای ثبت برند بین المللی نیاز دارید.

اطلاعات تکمیلی

ثبت برند بین المللی یا ثبت برند مادرید چیست؟

بازرگانان و تجار به کمک ثبت برند بین المللی می‌توانند به‌سادگی راه را بر افراد سودجو بسته از کپی‌برداری‌های احتمالی جلوگیری کنند. حال به‌تمامی مراحل، قوانین و شرایطی که درنهایت منجر به ثبت یک برند به‌صورت بین المللی خواهد شد، ثبت برند مادرید گفته می‌شود. به‌بیان‌دیگر ثبت مادرید همان ثبت برند بین المللی بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

امروزه از 195 کشور موجود در جهان، 122 کشور موافقت‌نامه‌ای را بین خودشان به ثبت رسانده‌اند تا تجار بتوانند برند بین المللی خودشان را در این کشورها به ثبت برسانند. مراحل ثبت‌نام و شرایط آن کاملاً منطبق بر آیین‌نامه مشترکی است که توسط تمامی اعضا حاضر در این توافقنامه تنظیم‌شده است. سازمان بین المللی مالکیت معنوی یا WIPO وظیفه اداره این کنوانسیون را به عهده داشته که هم‌اکنون مقر آن در ژنو سوئیس است.

چرا برند لاتین ثبت کنیم؟

وظیفه اصلی و دلیل تشکیل چنین کنوانسیونی حفظ حقوق تمامی برندها و حمایت از آن‌ها در سطح بین المللی است. ازاین‌رو تجار دیگر نیازی نیست تا نگران کپی‌برداری از برندهای بین المللی خود بوده و می‌توانند در یک فضای رقابتی سالم، فعالیت تجاری خودشان را پیش ببرند. باید اشاره کرد که ثبت برند بین الملل بسیار ساده و از سوی دیگر، کم‌هزینه است. شما بعد از ثبت برند لاتین خود، در تمامی کشورهای عضو این معاهده می‌توانند به‌صورت آزاد فعالیت تجاری خود را انجام داده و از تمامی حمایت‌های قانونی این کشورها برای ثبت کالا و ارائه خدمات بهره‌مند شوید.

از سوی دیگر شما بعد از ثبت برند خود به‌صورت بین المللی می‌توانید باعث افزایش اعتبار برند خود شده و همچنین شانس این را دارید تا از قراردادها و معاهده نامه‌های بین المللی مانند ARIPO، OHIM و … بهره‌مند شوید. ثبت برند مادرید راهی مطمئن برای گسترش فضای تجاری و کسب‌وکار شما بوده و می‌توانید با انتخاب‌های هوشمندانه دست به معرفی و ارائه محصولات و خدمات خود بزنید.

پیش نیاز های ثبت مادرید

اگر شما هم قصد دارید تا ثبت بین الملل یا مادرید را تجربه کنید، در قدم اول نیاز است تا برند لاتین خود را در کشور مبدأ، یعنی ایران به ثبت برسانید. برای انجام چنین کاری نیز نیاز است تا کارت بازرگانی داشته باشید. ازاین‌رو با در اختیار داشتن مدارک لازم، به اتاق بازرگانی مراجعه کرده و کارت بازرگانی خود را دریافت کنید. سپس می‌توانید برند لاتین خود را در ایران ثبت کرده و برای ثبت بین المللی آن اقدام کنید.

در قدم بعدی نیاز است تا فرم تقاضانامه و همچنین راهنمای نحوه پرداخت هزینه‌های ثبت برند بین الملل را دریافت کنید. برای این کار می‌توانید به وب‌سایت رسمی WIPO مراجعه کرده و فرم‌های مذکور را کسب کنید. سپس باید تمامی فرم‌ها را به‌دقت مطالعه کرده و سپس آن‌ها را تکمیل کنید. یکی دیگر از پیش‌نیازهای ثبت برند بین المللی، جمع‌آوری مدارک موردنیاز است. این مدارک در کنار فرم‌های دریافت شده، عبارت‌اند از:

  • اصل و کپی کارت شناسایی مدیران و دارندگان امضا
  • آگهی ثبت رسمی شرکت در روزنامه‌های رمس
  • اصل اظهارنامه یا گواهی ثبت‌نام تجاری لاتین در ایران
  • برگه پرداخت هزینه‌ها به همراه امضا
  • معرفی‌نامه‌ای که بر روی برگه‌ای که سربرگ علامت تجاری شما به همراه اسامی کشورهایی که قصد ثبت برند در آن را دارید

اگر شما هم به دنبال یک موسسه حقوقی باتجربه و موفق در امر ثبت برند بین الملل می‌گردید، می‌توانید از خدمات فوق‌العاده موسسه حقوقی کیمیا پیشگام کمک بگیرید. این موسسه با تکیه‌بر سابقه درخشان خود در امر ثبت برندهای تجاری در کشورهای خارجی، می‌تواند به شما در این مسیر کمک کرده و راه را برای تجار ایرانی، هموار کند. از ویژگی‌های مهم ما می‌توان به داشتن یک تیم حرفه‌ای، امکان بهره‌مندی از مشاوره حقوقی، تسریع در روند ارائه خدمات، اطلاع‌رسانی‌های دقیق به موکلین و … اشاره کرد. موسسه حقوقی کیمیا پیشگام، چراغ راه شما در مسیر ثبت برند بین الملل خواهد بود